dijous, 24 de maig de 2012

REGENERACIÓ CEL.LULAR - OU FECUNDAT I INCUBAT !!!!

Una alimentació saludable aporta els nutrients necessaris per assegurar un òptim estat de salut. Però els efectes positius sobre la salut es poden potenciar augmentant el consum de determinats nutrients que ajuden a mantenir el bon estat i el bon funcionament del budell i a protegir-lo de malalties com les inflamatòries intestinals. 

Aquests nutrients són: 1. Proteïnes, 2. Betacarotens, 3. Probiòtics, 4. Prebiòtics, 5. Fibra

http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4101352



1. Proteïnes 

Les proteïnes són nutrients molt importants per al correcte funcionament de l’organisme. Compleixen múltiples funciones, entre les quals la regeneració cel·lular. Quan a causa d’una MII hi ha una afectació del tub digestiu, una correcta aportació de proteïnes és molt important per a la seva òptima regeneració cel·lular. Per aquesta raó, els tres àpats principals han d’incloure aliments proteics com el peix, la carn, els ous, els llegums i els làctics. 

L’aportació de proteïnes es pot haver d’augmentar si es donen les següents situacions: 


  • Intervencions quirúrgiques majors. Són aquelles intervencions més complexes i amb més risc, com algunes que es practiquen en la zona abdominal. 
  • Infeccions. Per exemple, els abscessos rectals o bosses de pus anals. 
  • Immunodeficiència. Es produeix quan el sistema defensiu (sistema immunitari) de l’organisme no funciona de manera adequada. Això fa que les infecciones siguin més freqüents i en general més greus i durin més temps del que és habitual.
  • Alteracions del tracte intestinal. Es produeix quan el budell prim i/o gruixut estan alterats per afeccions com la malaltia inflamatòria intestinal, l’enteritis infecciosa (inflamació de tipus infecciosa del budell), la síndrome de l’intestí curt (conjunt de manifestacions objectives i subjectives causat per l’extirpació d’una part important del budell prim) i tractaments com la quimioteràpia i la radioteràpia.
Fonts alimentàries: carn, peix, ous, marisc, làctics, llegums, beguda i postres de soja, entre d’altres. 


2. Betacarotens 

Els betacarotens són un tipus de pigment responsable del color groc, taronja i vermell de moltes fruites i verdures. Una vegada ingerits, es transformen en vitamina A al fetge i el budell prim, segons les necessitats de l’organisme. 

El betacarotè té funcions específiques dintre de l’organisme, com la funció antioxidant, l’antienvelliment i la protectora de pell i mucoses. Aquesta última funció s’exerceix en diferents cèl·lules de l’organisme, com ara les de l’intestí, on resulta imprescindible per a la integritat i bon estat del budell. És molt important per a les persones que tenen una malaltia inflamatòria intestinal. 

Fonts alimentàries: pol·len, pastanaga, mango, papaia, albercocs i julivert, entre d’altres. 


3. Probiòtics 

El sistema digestiu, especialment la mucosa intestinal, està poblada per microorganismes que formen l’anomenada flora intestinal. Alguns d’aquests microorganismes tenen efectes saludables sobre el mateix budell i sobre l’organisme en general. Als aliments que contenen aquests microorganismes vius, que en ser ingerits en quantitats suficients exerceixen un efecte beneficiós per a la salut, se’ls coneix com a aliments probiòtics. 

Els beneficis dels aliments probiòtics sobre el tub digestiu són: 
  • Faciliten la digestibilitat de la lactosa (sucre que hi ha a la llet). 
  • Regulen el ritme deposicional. 
  • Alleugen el restrenyiment. 
  • Alleugen la diarrea causada per determinats virus. 
  • Prevenen la diarrea causada per radiacions, com les del tractament amb radioteràpia. 
  • Redueixen la diarrea que es pot patir durant els tractaments amb antibiòtics. 
  • Milloren la resposta del sistema defensiu del cos. 
  • Redueixen els símptomes de les malalties inflamatòries intestinals. 
  • Alleugen la inflamació del tub digestiu.
Fonts alimentàries: llets fermentades amb microorganismes vius com els iogurts. 


4. Prebiòtics 

Un prebiòtic és un ingredient no digerible de la dieta que estimula el creixement d’una o més espècies de bacteris benèfics (no patògens) residents en el còlon. 

Els beneficis dels prebiòtics sobre el tub digestiu són: 


  • Augmenten el nombre de bacteris beneficiosos que poblen el còlon i en disminueixen els potencialment nocius. 
  • Incrementen l’absorció de minerals com el calci i el magnesi. 
  • Milloren el sistema defensiu de l’organisme (sistema immunitari). 
  • Ajuden a mantenir el budell en bon estat.

Fonts alimentàries: les cebes, els espàrrecs, els plàtans i les carxofes, entre d’altres. 


5. Fibra 

La fibra és una barreja de substàncies que es troba, principalment, en els aliments vegetals: verdures i fruites. S’elimina a través de les femtes sense haver patit gairebé modificacions. La podem classificar en fibra soluble (la trobem a les pastanagues, les pomes i el codonyat, entre d’altres) i insoluble (la trobem als cereals integrals i les verdures, entre d’altres). 

La fibra, segons sigui soluble o insoluble, actuarà de forma diferent sobre l’intestí prim i el còlon. 

  • L ’efecte de la fibra soluble sobre l’intestí prim és: 
o    Retarda el ritme deposicional. Està indicada, per exemple, en cas de diarrees.
    
  • L ’efecte de la fibra soluble sobre el còlon és: 
o    Regula el ritme de les deposicions. Està indicada per a les persones que alternen episodis de restrenyiment amb episodis de diarrea. 
o    Ajuda a la supervivència dels bacteris beneficiosos per al còlon i, per tant, al seu correcte funcionament. 
o    Indueix les cèl·lules del còlon (colonocits) a créixer correctament, gràcies a la fermentació que produeixen els bacteris beneficiosos per al còlon sobre la fibra soluble.
 
Fonts alimentàries: pastanagues, pomes, civada i codony, entre d’altres.
    
  • L’efecte de la fibra insoluble sobre l’intestí prim és: 
o    Accelera el trànsit intestinal. Està indicada per a les persones amb restrenyiment.
     
  • L’efecte de la fibra insoluble sobre el còlon és: 
o    Accelera el trànsit intestinal. Està indicada per a aquelles persones amb restrenyiment.
o    Produeix menys flatulències que la fibra soluble. Està indicada per a aquelles persones que volen solucionar el seu restrenyiment i a la vegada tenen un excés de gasos intestinals.
 
Fonts alimentàries: cereals integrals i verdures, entre d’altres.
 

    https://sites.google.com/a/xtec.cat/aus/ous

    http://www.tv3.cat/3alacarta/#/videos/4101352

    EL ELIXIR DE LA ETERNA JUVENTUD, entrevista a Joan Cunill, licenciado en Veterinaria, experto en Embriología. y fundador-director del Hospital veterinario Delphis.

    Cap comentari:

    Publica un comentari a l'entrada